czwartek, 6 marca 2014

"Sam jesteś architektem..."

                                "Sam jesteś architektem
                           swojego osobistego doświadczenia".
                                                                                                          Shirley Maclaine

Życie Nasze to w końcu taka budowla-Nasza budowla.

Zaczyna się od dnia Naszego urodzenia i przez całe Nasze życie dodajemy małą lub dużą cegłę do Naszej budowli.
Dlaczego mamy ponosić się fali,która niesie nas tam gdzie my nie chcemy.
Chodźby ubrać się inaczej niż inni:ubieżmy pomarańczowe leginsy lub zieloną kurtkę-taką aż bijącą w oczy.
Ostatnio w pracy spotkałam kogoś w takiej blusce.
Szok!!!
Zazwyczaj jesteśmy przyzwyczajeni do bieli,czerni,szarości,no może różowy lub taki tam czerwony,a tu...


Bije w oczy?!
To też rodzaj pewnej manifestacji:"Nie chcę wyglądać tak jak inni"(tak jednakowo to wyglądasz na poligonie,w więzieniu).
A co zpracą?
Kto lubi pracować gdy ktoś patrzy nam na ręce(gapi się),no i te pauzy obiadowe po pół godziny nie więcej,ale może być mniej i toaleta("Ale szybko,bo nie mam cię kim zastąpić").
Jak na poligonie.
Tylko jak będę chciała być szeregowym,który posłusznie wypełnia rozkazy to pójdę do wojska,ale w pracy...pokazuję czasami pazurki i mało mnie obchodzi,że ktoś coś doniesie szefowi.
                                      
                                                "Tak naprawdę są tylko dwie postawy wobec życia:

                                                    postawa ofiary lub dzielnego wojownika.
                                                                 Musisz się zdecydować,
                                              czy chcesz działać,czy tylko reagować na działanie innych.
                                                        Czy chcesz rozdawać karty,czy grać podanymi,
                                                                 znaczonymi kartami.
                                    A jeśli nie podejmiesz decyzji,jak chcesz rozegrać partię Twojego życia,                                                            wówczas życie rozegra ją Twoim kosztem."
                                                                                                 Merle Shain

Wciąż mi powtarzają:"Gdy wejdziesz między wrony to kracz tak jak one".
Ale ja mówię-Nie.
Coś we mnie krzyczy,że trzeba już przestać i stanąć na przeciw fali,która na mnie napiera.
Czasami chce mi się uciekać przed tym co mam i co mnie czeka w tym miejscu,w którym jestem.
5 lat temu umiałam w sobie znaleźć taką siłę.Postawiłam na jedną kartę-"Jadę do Anglii".
Spakowałam się,znalazłam pracę i....
Nie jestem zadowolona.

                                                                      "Jeśli pracujesz tylko dla pieniędzy,

                                       jesteś więźniem systemu".
                                                    E.J.Zeliński

Czas znowu znaleźć w sobie wielką siłę i zacząć działać,bo samo nie przyjdzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Choroby dawne

Trochę dziwny ten tytuł,albo i nie.Sami się państwo mili przekonacie. No bo przez ten ostatni rok to tyle chorób się potraciło,a co niektóre...