sobota, 18 lipca 2015

Religijne przemyślenia.

Raz lub z dwa umieszczałam tutaj informację o o.Adamie Szustaku.Miły dominikanin,świetny kaznodzieja i...jest Coś jeszcze,a szczególnie w tym o czym mówi.
Nie znam Was i nie mogę Was oceniać jakimi jesteście katolikami:jakościowymi("Umarłabym za wiarę") czy ilościowymi(“Zawsze chodzę na mszę”).
Ja próbuję tego ilościowego we mnie przemienić w jakościowego(trochę trudne,czasami aż niewiarygodnie trudne,ale...spróbujmy).
Pamiętam z lekcji religii jak i z rodzinnych niedziel historie ze Starego i Nowego Testamentu.
Historia pierwszego grzechu,pierwszego bratobójstwa,potop,itp. są nam dobrze znane,czytane na mszy,dzieciom pokazywane w formie bajek,ale...dla mnie(nie wiem jak dla innych)to były tylko historie,które oczywiście kiedyś się tam wydarzyły,ale były tylko czymś dalekim,tak jak Bóg był Tylko w Kościele.
I co się wydarzyło?
Jakieś inne,dogłębne poznanie”tych”historii.
Musiałabym z całego serca podziękować mojemu aniołowi,że wtedy,gdy gdzieś się gubiłam,znalazłam(przez przypadek)niewinnie wyglądającą stronę”Langusta na palmie”.



Kiedyś już wspominałam o tej stronce i stwierdzam,że o.Adam tak realistycznie ukazuje nam Pismo Święte i tyle tłumaczy-nie tylko słów-kluczy,ale i tamtejszego,żydowskiego życia,że człowiek naprawdę ma świadomość,że To naprawdę wydarzyło się ludziom z krwi i kości.
Zawsze w wolne dni szczególnie wczesnym rankiem robię kawę,zasiadam do krosna i nastawiam jedną z jego konferencji.
Ostatnio stałam się posiadaczką jednej z jego płyt "Od zera do bohatera"i"Pachnideł"

i"Biblii Jerozolimskiej"

-i tutaj ośmielę się przytoczyć pewną wypowiedź z forum o Biblii
"...Biblia Jerozolimska to wydanie Pisma Świętego w języku francuskim, dzieło zespołu czołowych egzegetów katolickich Francji, kierowanego przez dominikańską szkołę biblijną z Jerozolimy...","...Wartość i znaczenie BJ,a także jej niewątpliwy,międzynarodowy sukces stanowią przypisy,które łączą specjalistyczny aparat naukowy z przestępnością objaśnień dla szerokiego kręgu czytelników."
Mimo wszystko zapraszam na stronę"Langusta na palmie"-tam można się dużo dowiedzieć o Słowie,które kieruje do Nas Bóg.

1 komentarz:

  1. Hmmmm.... a dlaczego zakładasz, że w ogóle jesteśmy katolikami?

    OdpowiedzUsuń

Choroby dawne

Trochę dziwny ten tytuł,albo i nie.Sami się państwo mili przekonacie. No bo przez ten ostatni rok to tyle chorób się potraciło,a co niektóre...